יום שבת, 17 בפברואר 2018

מה אם נוותר - אסנת סבן

אלה אוהבת לצייר והיא גם מאד טובה. אבל החיים הובילו אותה למקום אחר והציור כמו נשכח. עכשיו יש לה הזדמנות נוספת לצייר ולהראות לעולם מה היא יודעת לעשות. האם היא תיקח את ההזדמנות או תוותר עליה? 


מה אם נוותר - אסנת סבן
ז'אנר - ספרות מקור, דרמה
204 עמ', הוצאת שלוש נקודות


החיים של אלה נראים כאילו הולכים לכיוון אחד בלבד - למטה. היא גרה עם בנה בן ה- 13 בדירה קטנה ובקושי מצליחה להחזיק את הראש מעל המים. בעלה בגד בה ועזב בדיוק כמו שאבא שלה עשה. הבן שלה רוצה לעזוב ולגור עם אביו ועם משפחתו החדשה ולאלה נדמה שלא נשאר כלום.

מתוך כל העצב הזה מתחילים לצוץ נקודות אור קטנות שמזכירות לאלה כמה היא אוהבת לצייר וכמה היא טובה בזה.

כשאלה הייתה קטנה, אחרי שאביה עזה ואמה נאלצה לעבודה שעות ארוכות מחוץ לבית, היא התחברה לשכנה המבוגרת מהקומה הראשונה.

אוולין הייתה ציירת ולימדה את אלה את כל מה שהיא יודעת, ולאט לאט הבית של אוולין התחיל להתמלא בציורים המופלאים של אלה. אבל אז מצרכים כלכליים נאלצו אלה ואמה לעבור דירה והקשר בין השתיים ניתק. מאז אלה לא ציירה עד עכשיו.

היא מוצאת מודעה שמציעה ציוד שאין בו שימוש למי שמעוניין וכך לאט לאט היא מתחילה להיזכר בכל מה שאוולין לימדה אותה ואיך היו יושבות שעות ומציירות.

היא מתחילה לעבוד בגלריה לאמנויות וגם מחליטה לגשת לתחרות ציור שעורכת אותה גלריה. 

הראל, הבעלים של הגלריה, הוא בעל נכסים רבים שכמעט ולא מגיע לגלריה אבל דואג לשוחח עם אלה כל ערב ולהתעדכן במצבה והאם היא חזרה לצייר. לאט לאט אלה מגלה שהראל יודע עליה יותר ממה שהיא מספרת לו והיא מתחילה להבין שאולי לא הכל היה מקרי. היא מנסה לגלות מה הוא מסתיר ממנה ומגלה קשר לעברה, קשר שלא חשבה שאפשרי.

הכישרון של אלה הוא כה גדול שכשהיא מחליטה לחזור לצייר, הציורים פשוט יוצאים ממנה בטבעיות כאילו לא הפסיקה לפני כל כך הרבה שנים. האם הציורים שלה יקחו אותה למקום חדש ונכון יותר עבורה או שרק יחמירו את מצבה?

הספר לוקחת אותנו קדימה ואחורה בחייה של אלה ואנחנו מגלים מה קרה, איך היא התחילה לצייר ומה ומי גרמו לה להפסיק. 

אסנת סבן מספרת את הסיפור כל כך יפה וכל כך "חי" שממש הרגשתי שאני עם אלה כשהיא מציירת וממש מרגישה את משיכות המכחול על הבד.

"מה אם נוותר" הוא ספרה הרביעי של אסנת סבן, ספרה השני "טוסקנה של הבינוניים" היה לרב מכר דיגיטלי. בהחלט מחכה לספרים הבאים שלה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"העדויות" מאת מרגרט אטווד

המשך סיפורה של שפחה - ספר שיישאר אתכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא "העדויות" מאת מרגרט אטווד 412 עמ', הוצאת כנרת זמורה ביתן...